Jiska Clevering-Hartsuiker

Jiska Clevering-Hartsuiker
Jiska Clevering-Hartsuiker
Ouder

Als kind was ik al dol op boeken en dat is niet veranderd. Nog lees ik ontzettend veel. Zelf, met de kinderen en in mijn werk met kinderen gebruik ik ook vaak boeken. Heerlijk om in de wereld van een boek te duiken en er even in te verdwijnen.

Bespreking(en) door Jiska Clevering-Hartsuiker

De waanzinnige boomhut van 13 en 26 verdiepingen

Wat een hilarisch boek. Samen met Noor (9) en Mees (4) heb ik dit boek gelezen. Het meeste heb ik voorgelezen. Maar op een avond was het boek verdwenen. Wat bleek Noor had het stiekem meegesmokkeld naar haar kamer en het bijna uitgelezen. Ik kon niet stoppen zei ze, het was zo grappig! Het boek prikkelt de creativiteit van de kinderen. Alles is mogelijk. De gekste dingen gebeuren. Mees vindt dat fantastisch. Hij is vooral fan van de vliegende kat. Na het lezen van deze delen is Noor direct de schoolbibliotheek ingedoken en heeft ze de volgende vier delen ook al kunnen lezen. Nu is het wachten tot haar klasgenootje weer een deel uit heeft en dat is balen! De boeken zijn dik, maar laat je niet afschrikken. Want er zijn veel illustraties en ook stukjes strip, dit word afgewisseld met stukken tekst. Bij dit boek schiet je gegarandeerd in de lach! Voor kinderen en volwassenen die van grapjes en humor houden.

Superjuffie in Australië

Superjuffie in Australië – Janneke Schotveld

Voor ons was dit boek een super verrassing. Want wij hadden nog nooit eerder een boek over Superjuffie gelezen. Noor (8 jaar) is dol op dieren. Het boek sprak haar dan ook direct aan. Ze vond de informatie stukjes over dieren ook erg leuk. Ze verslind de weetjes over de dieren. Mees is dol op superhelden. Zo hadden ze allebei direct iets in het boek wat hen aansprak. We hebben regelmatig gelachen bij het boek. Noor schoot soms spontaan in de lach, vooral bij de stukjes over de kinderen uit de klas van Superjuffie. Mees vond de kaft van het boek zo mooi. Hij lag dan op zijn buik naar de kaft te kijken terwijl ik aan het voorlezen was. De illustraties in het boek werden ook elke keer weer bewonderd. Bij de dieren is het extra leuk, omdat je dan ook een beeld krijgt van hoe het dier eruit ziet. Alhoewel het boek ook prima zelf gelezen kan worden door kinderen, vonden mijn kinderen het een heerlijk voorleesboek. Op het einde wordt het boek ook nog spannend. Wat maakte dat we tot laat in de avond door hebben gelezen. Mees was ondertussen in slaap gevallen. Maar Noor en ik moesten weten hoe het verhaal afliep… Een ding is zeker, wij gaan op zoek naar alle andere delen van Superjuffie. Want nu willen we alle andere avonturen met Superjuffie ook beleven.